מאת פאולין שובל

מה הוא סטיילינג מזון?

כריך גבינה. סטיילינג מזון

במיוחד היום, כשתחרות גבוהה והעסקים נלחמים על כל שקל… למה לפנות לסטייליסט מזון? לא מספיק להביא חבר צלם שיצלם את המנות וגם יעשה הנחת חבר? כדי לענות לכם, הייתי רוצה קודם להגדיר מה הוא סטיילינג מזון. חלק מאנשים עדיין חושבים שמדובר באדם שמכין אוכל מכל מיני דברים מוזרים: דבק, שמן מנוע וכו'. ההגדרה שלי היא שונה: סטייליסט מזון הוא זה שיודע לפתור כל בעיה על הסט על מנת להפוך את צילום המנה למגרה ומעוררת תיאבון. הרי, זאת הסיבה האמיתית לכך שסטייליסט נמצא על הסט: לעורר תיאבון אצל כל מי שרואה את התמונה שלכם.

"אבל יש לי שף!" יגיד בעל עסק… נכון, שף של המקום הוא שף טוב. או טבח עם המון ניסיון שיודע להכין… אוכל טעים! לצערי, אין קשר בין טעים ומצטלם יפה… ברוב המקרים, המנות שלי הן בקושי אכילות. לא מתובלות ולא מבושלות, אבל את זה אף אחד לא יודע כי בתמונה רואים את הצלי הכי עסיסי, את ההמבורגר הכי טעים ואת המוקפץ הכי חריף שיש. בנוסף לכך, לרוב הטבחים קשה לשנות את דרכי ההכנה של המנה כי הם נועדו להכין אותה ט-ע-י-מ-ה! כסטייליסטית מזון, אני יודעת איך התמונה הסופית אמורה להיראות ומה צריך לעשות בשביל זה. זה לא אומר שחייבים תמיד לשנות את המנה או להכניס בה חומרים רעילים! אבל חומרי הגלם ייבחרו בקפידה, יעברו טיפול מיוחד ויוגשו בצורה הכי מעוררת תיאבון.

היתרן השני בלצלם עם סטייליסט הוא זה שהצלם יכול להתמקד במה שהוא יודע הכי טוב: בצילום! עבודה רצה הרבה יותר מהר והתוצאה הרבה יותר טובה כאשר כל אחד עסוק במה שהוא יודע. כתוצאה מכך, גם כמות התמונות שאפשר להספיק לכפילה את עצמה! הרי, רציתם לחסוך, נכון? הנה חיסכון מס' 1: יותר תמונות ביום צילום אחד ופחות ימי צילום שתצטרכו…

פסטה ברוטב שמנת פטריות

האם בכל מקרה חייבים לעבוד עם סטייליסט מזון?

התשובה שלי – זה תלוי. אם אתה צלם שעובד על הפקה גדולה של צילום מוצר – חייב סטייליסט מזון לידך! אם את מחברת מדיה שמפיקה חומרים עבור לקוח – חובה לצרף סטייליסט להפקה. אם אתה בעל עסק מזון (קייטרינג או מסעדה) שמפרסם או משווק באמצעות מדיה חברתית – זה ישתלם לך כפליים לפנות לסטיילינסט מזון. אם אתה עסק קטן שלא תמיד יש לו את התקציב לסטיילינג, תבחר לפחות בצלם שמתמחה בתחום המזון ואל תסמוך על "חברות" עם צלם חתונות. יש המון צלמים מוכשרים. צילום אוכל זו מומחיות. כבר ראיתי צלמי אופנה בעלי שם שאינם מסוגלים להוציא תמונת אוכל ברמה סבירה. ולהפך: צלם שמתמחה בצילום מזון יידע לתת פתרון לעסק קטן גם ברמת הסטיילינג וגם ברמת אביזרים.

אודות המחבר

השארת תגובה