קצת על קלין איטינג...

 לפני שנתחיל בהכנת השייק,  אני רוצה לספר לכם  קצת על שיטת הקלין  איטינג. ברוכים הבאים למדור מתכונים לפי שיטת ה"הקלין איטינג"! אם שמעתם אי פעם על "קלין איטינג"? אך לא ידעתם בדיוק במה מדובר? המדור שלי יעזור לכם לעשות סדר. הגדרתי של ה"קלין איטינג" היא פשוטה: לאכול מזון אמיתי עשוי ממרכיבים מלאים, רוב הזמן. לא מדובר בדיאטה. קלין איטינג זו דרך חיים ויש בה היתרונות רבים: ירידה במשקל, עיכול קל וגם תאים בריאים...

מדי יום אני מקבלת מהגולשים המון שאלות. איזה יוגורט בריא יותר? באיזה שמן לבחור? איך להשתמש בקמח מלא? לכן, החלטתי להקים את המדור: כאן אוכל לענות לכם על כל שאלה וגם לשתף מתכון פשוט ובריא.

שייק בריא ועייפות כרונית...

לא מזמן, כתבה לי איילת ס. ממודיעין: "...אני סטודנטית. בזמן האחרון ובמיוחד בתקופת המבחנים, שאני קמה בבוקר ומיד מרגישה עייפות. למרות שבדרך כלל אני ישנה טוב בלילה ומספיק שעות. במהלך היום אני חשה חוסר אנרגיה ולא מבינה מאיפה זה בא. אני אוכלת בריא, לרוב. האם יש משהו בתזונה שיכול לתת לי בוסט אנרגיה נוסף? תודה..."

 עייפות היא ה"מחלת המאה". ואם יש קשר בין עייפות למצב לחץ שאנו נמצאים בו? כמובן. בתור סטודנטית, איילת בוודאי עוברת לא מעט לחצים. ומי לא? מי לא נמצא היום במצב לחץ בגלל לימודים, אחריות בעבודה, תפקיד חדש או בכלל קצב החיים... לא פלא שרובינו חשים עייפים למרות שאוכלים טוב וישנים מספיק זמן. זאת לא עייפות נעימה שאחרי מאמץ בחדר כושר, ניקיון יסודי של דירה או משחק כדורגל עם ילדים. זו עייפות הנפש. מדוע אנחנו מרגישים עייפות? באופן כללי אנשים רבים חשים בתקופות שונות של חייהם אובדן של אנרגיה פיזית. למעשה, מדובר באובדן אנרגיה נפשית. במקרים רבים עייפות נפשית היא תוצאה של התמודדות עם לחץ נפשי מתמשך. בכל מקרה, אני ממליצה להתייעץ עם רופא משפחה על מנת לשלול אפשרות של מחלה מתפתחת. אך אם מצבכם הגופני טוב, אפשר לנסות לשפר את המצב בעזרת מגנזיום.   אך אל תמהרו לבית מרקחת לקנות כדורים, כל מה שאתם צריכים אפשר למצוא על המדף בסופר הקרוב. נסו להוסיף לרשימת קניות מאכלים שמכילים הרבה מגנזיום שחיוני לגופנו. מגנזיום שנמצא בעלים ירוקים ומשפר את התגובה של הגוף במצבי לחץ. גם בננה מהווה מקור מצוין למגנזיום. נוגדי החמצון שבפירות היער, מנטרלים את ההשפעה של הורמוני הלחץ, כמו קורטיזול. ולסיום, השומן האיכותי של אבוקדו מכין ויטמינים ומסייע ליצירת סרטונין שמשרה רוגע. בקיצור, אספתי את כולם לשייק טעים, מרגיע ומקנה המון אנרגיה לנפש ולגוף.

 

מתכון לשייק לבוקר בריא

אופן ההכנה:

שמים את כל המרכיבים לתוך הבלנדר ומרסקים עד לקבלת מרקם חלק.

מרכיבים:

 

1 כוס חלב קוקוס

1 כוס עלי תרד

1 בננה

1/2 אבוקדו

1/4 כוס אוכמניות

 

אם אהבתם את המתכון, אל תשכחו לשתף... ובקרו במדור הקלין איטינג שלי ב"אוכל 13" לעוד מתכוני קלין איטינגבריאים וטעימים!

בואו לבקר בדף האינסטגם שלי. עוד מתכון? אולי אחד מאלה יעניין אותך...

סלסת עגבניות שרי צהובות

סלסת עגבניות שרי צהובות

  הידעתם ש… סלסה ("רוטב" בספרדית) היא בעצם סלטון קטן, אותו אפשר להגיש בכל

עוגת גבינה בשני צבעים

עוגת גבינה בשני צבעים

עוגת גבינה ודלעת בשני צבעים רוצים מתכון לעוגת גבינה צבעונית? לא רק הרווחנו בצבע,

פנקייק דגנים מלאים

פנקייק דגנים מלאים

פנקייק דגנים מלאים עם יוגורט ופירות יער ארוחת פנקייק לא חייבת להיות הר ממתקים

pao4

נעים להכיר!

שמי פאולין שובל, אני - סטייליסטית מזון. את דרכי בעולם הקולינרי התחלתי בתחרות בישול "מאסטר שף 3", שם זכיתי בהכרת הקהל ועד היום אני מחזיקה בשיא מנות מצטיינות של כל העונות. מאז שעברתי את החוויה המיוחדת הזו, אני עוסקת בסטיילינג מזון עבור לקוחות בכירים במשק, מפתחת מתכונים ומוצרים לתעשייה. בין השאר, אני יוצרת תוכן שיווקי ברמה גבוהה כגון: כתבות בעיתונות, פרסומות, סרטוני תדמית וספרים. לאחרונה, יצא לאור הספר הבישול הראשון שלי "קלין איטינג - לאורח חיים בריא ומאוזן לכל המשפחה". אני מקווה שתהינו מהמתכון שלי. כתבו לי איך יצא המתכון ובואו לבקר בדף האינסטגרם שלי.כך נוכל לשמור על הקרש ולהתעדכן לגבי מתכונים וחוויות קולינריות חדשות!

אודות המחבר

השארת תגובה