כל מי שמתכנן חתונה או כל אירוע אחר, רוצה את המנות העיקריות הכי מיוחדות...

מאת פאולין שובל

רוצים להגיש באירוע שלכם  רק מנות עיקריות מנצחות? נמעס לכם מעיקריות מסוג :אנטריקוט או פילה דניס? הכתבה הזאת היא בשילכם!

לצערי הרב, ברוב המקרים אנו מסתפקים באותם הדברים בנאליים ומוצאים את עצמנו מאירוע לאירוע אוכלים את אותן מנות: אנטרקוט או פרגיות ברוטב דבש תעשייתי. למרות הפריחה של תחום האוכל בשנים האחרונות, למרות שכולנו מגלים עניין בטעמים, יודעים להבדיל בין סוגי הריזוטו ולא מפספסים אף מסעדה חדשה, אוכל באירועים עדיין צולע רחוק מאחור אחרון השפים של מסעדות. לכך יש מספר סיבות, אחת מהן קשורה לאופן הכנת המזון בכמויות גדולות, כאשר צריך להאכיל מאות אנשים בו-זמנית. מה לעשות! כמות לפעמים באה על חשבון האיכות.
הסיבה השנייה קשורה יותר אלינו, מפחדים לקחת סיכון ולהגיש לאורחים אוכל פחות מוכר, פחות נפוץ. שלא ידחפו את הצלחת באכזבה ויחזרו הביתה עם בטן ריקה.
בלי להיכנס למקרים קיצוניים ולקחת יותר מדי סיכון, החלטתי להציע לכם כמה אופציות חילופיות. כולן מבוססות על מאכלים מוכרים, בשרים ודגים שונים, כולן משלבות נגיעות טעם מיוחדות שמטרתם להפוך את אירוע ליחיד במינו.
הנה הן, ששת המנות הכי "חמות" שאני ממליצה עליהן לתקופת הקיץ 2018…

מנה עיקרית מס'1

דואט צלעות טלה ברוטב יין מרסאלה ומרגז בגריל
פירה שורשים מתובל בפלפל לבן
ירקות שורש מאודים עם פלר דה סל

מדובר במנה קלאסית, המשלבת בשר טלה עסיסי בעל טעם עדין, אשר מכינים אותו בצלייה בתנור בציפוי טימין ורוזמרין וחותכים שתי צלעות לכל מנה. שיטת בישול זו שומרת על עסיסיות הבשר. נקניקיית מרגז פיקנטית, גם היא עשויה בשר כבש עשיר בשומן, עוברת הכנה על גריל פחמים. החום הגבוה ממיס את רוב השומן, כאשר הבשר עצמו מקבל ניחוח מעושן. רוטב יין מרסאלה, בצבע חום עמוק, כמעט שחור, מוסיף למנה מתיקות וחמיצות קלה שמשתלבת היטב עם טעמי הבשר. פירה שורשים, טחון דק למרקם קטיפתי מורכב מתפוח אדמה, ארטישוק ירושלמי וסלרי, טעמי אדמה חזקים שפלפל לבן בא לחזק. על מנת להוסיף למנה צבעוניות, בחרתי בירקות מאודים ופריכים: גזר בצבעים שונים וסלק גמדי. שוב, טעמי אדמה עמוקים שנגיעת פלר דה סל מדגישה את מתיקותם.

מנה עיקרית מס'2

פילה בס צלוי בתנור
קונפי שומר ועגבניות, צ'יפס תפוח אדמה ביתי
רטטוי ים-תיכוני
צלפים וזיתי קלמטה ברוטב לימון צלוי ושמן זית

בס, לצערי אינו זוכה לתשומת לב הראוי, בשרני ועשיר בטעמים הוא לא פחות טעים מדניס ובאפייה בתנור יוצא לא פחות טעים מסלמון. בחרתי לשלב לו ירקות בטעמים ים-תיכוניים: שומר בטעם אניס שמחמיא לכל דג ועגבנייה חמצמצה. שניהם מוגשים בצורת קונפי, בישול בטמפרטורה נמוכה שומרת על הטעם והצבע.
רטטוי – תערובת ירקות עם טימין ושום בא לחזק את המנה, כאשר הצלפים והזיתים מוסיפים עקיצות חמצמצות למנה שמשלימות את דג. אין צורך להכביד עם רוטב מסובך. מיץ לימון צלוי ושמן זית כתית – לא צריך שום דבר מעבר.

מנה עיקרית מס'3

פרגית צלויה בלימון גראס
ועגבנייה "א לה פרובנסל"
ברוטב יין לבן

עוף, אחד המאכלים הנפוצים ביותר בארוחת ערב באירועים אינו דבר פסול. הוספתי לפרגית שלי נגיעת לימון גראס – שילוב של טעם אניס ושום. עגבנייה "א לה פרובנסל", גם היא צלויה בתנור, ממולאת בבשר עגל טחון בציפוי פירור לחם פריך עם תערובת תבלינים "הרב דה פרובנס". הרוטב – פשוט ונקי שמשלב את מיצי הבישול של הפרגית ויין לבן יבש.

מנה עיקרית מס'4

ריזוטו פטריות יער וריזלינג
עם קוביות זוקיני מקורמלות
קרם טופו בסגנון שמנת

הבחירה שלי למנה צימחונית, עשירה ומושלמת בשילובי טעמים: ריזלינג – יין לבן מחבל אלזס עם ארומה פירותית לא מאבד את הנוכחות בשילוב עם פטריות יער דומיננטיים. קרם טופו בא לעדן את הטעמים ומביא לריזוטו את הקרמיות שכל כך אופיינית למאכל.

מנה עיקרית מס'5

סטייק לוקוס במרינאדת צ'ילי ודבש
פול סיני פיקנטי ואגוזי כאשיו
על עוגת אורז יסמין והאורז השחור האסור
ז'וליין ירקות גינה טריים

מה לבקש יותר?! שוב מנת דג, הפעם עם טעמים ממזרח הרחוק. הלוקוס העשיר בטקסטורה ובשומן, מקבל טיפול מלכותי, כאשר הוא שואב טעמים ממרינאדה במשך לילה שלם. בישול עדין וואקום וצריבה קלה על הפלנצ'ה – הדג שלנו מוכן לחלוק את המיצים שלו עם אורז מבושם ביסמין. טעמים עדינים ופריכות ירקות גינה טריים לוקחים אותנו לטיול בלתי-נשכח במזרח הרחוק.

מנה עיקרית מס'6

רולדת הודו במילוי חמוציות ומשמש
פירה בטטה אפויה, רוטב קוניאק ויוזו
בצל שלוט קונפי

הודו הוא בעל כנף שבשרו מועדף עלי, במיוחד כשמדובר בירך (שווארמה), בשר זה הכי דומה לבשר עגל חלב, הוא רך ועסיסי ומהווה לדעתי, אלטרנטיבה נפלאה לכל חלקי הבקר. הודו נפלא בשניצל ובתבשילים. הפעם, החלטתי להכין אותו בצלייה, במילוי של תערובת פירות יבשים ללא תוספת סוכר (חמוציות ומשמש) בשילוב שקדים… הטעמים הנוספים הם קוניאק, פלפל שחור, פטרוזיליה ויין לבן. כאשר פורסים את הרולאדה, מקבלים מנה יפיפייה, עם בשר בצבע לבן שפירה בטטה מדגיש היטב. נגיעת יוזו ברוטב, פרי הדר חדר, אשר הגיע לארצנו מדגיש את ניחוח הקוניאק, בלי להשתלט עליו. מנה בגוונים של קיץ עם טעם נפלא…

רוצים טיפ איך להפוך כל אירוע למיוחד? כנסו…

 

מנות עיקריות צמחוניות - ריזוטו פטריותצילום פאולין שובל

אודות המחבר

תגובה אחת
  1. איך לחשב גודל המנה לאירוע? הסבר מפורט - פאולין שובל טעמים נראים לעין

    […] רוצים לדעת איזה מנות עיקריות הכי חמות עכשיו? כנסו… […]

השארת תגובה