מאת פאולין שובל

בין אם אתם מתעניינים בסטיילינג מזון כמקצוע, בין אם רוצים פשוט לשפר את נראות התמונות שמצלמים לבלוג שלכם או לאינסטגרם, אתם בטוח שואלים את עצמכם: ממה, בעצם, מתחילים?

בכוונה אני לא רוצה להיכנס לכל נושא הקומפוזציה והצילום. קורסים שלמים נכתבו בנושא ויש טובים ממני שיודעים ללמד את הנושאים הטכניים בצורה רצינית. אתרכז בתחום שלי, שהוא סטיילינג מזון. בכתבות הקודמות דיברנו על הקריטריונים לתמונת אוכל טובה וחשפתי מספר טריקים קטנים שיכולים לשפר את המראה המזון.

כפי שהבטחתי קודם, הכתבה הזאת תהיה מוקדשת ל"פרופס” וליתר דיוק, לכל מה שלא אכיל בתמונה: רקעים, כלים, אביזרים וכד'.

נתחיל מהכלים.

אני בטוחה שלכל סטייליסט והמקורות משלו להשגת פרופס איכותי ומקורי: ירושה מסבתא, שווקים, חנויות יד שנייה או שיתופי פעולה עם חברות כלים. באילו מקורות אני משתמשת? בכולם! עשיתי רשימה של חפצים שאני, באופן אישי, הכי אוהבת לעבוד איתם. כמובן שאתם יכולים לאמץ את שלי או וליצור לעצמכם את הרשימה משלכם.

1. סכו"ם ודברי כסף אחרים

חלק מהפרופס שלי הם באמת חפצים "מהבית". כמו, למשל, כלי כסף, סכו"ם ישן ואפילו עתיק. מצלמה אוהבת דברים נוצצים, הם מוסיפים מקודות אור ו"מרימים" את הקומפוזיציה. מלבד זה, אחת הבעיות בצילום היא השתקפות. סכו"ם חדש ומבריק יכול לקלקל לכם את הכל, אם פתאום תגלו השתקפות של המצלמה בתוך הכף. לכן, סכו"ם ישן עשוי מכסף הוא פתרון מושלם מבחינתי. כמובן, שהסגנון שלו חייב להשתלב עם סגנון המנה.
היכן משיגים?
חנויות עתיקות ושוק הפשפשים.

כלי כסף בסטיילינג מזון

2. צנצנות וכלי זכוכית

גם אם כל המשפחה צוחקים עלי,את הצנצנות אני לא זורקת! ואפילו קונה אותן ריקות. צנצנת יכולה לשמש או ככלי מלווה (למשל, ממרחים או ריבה ששמים על המנה המצולמת) או ככלי רקע. במקרה זה תמלאו אותן בסוכר חום, שעועיות, אופנה או סוג אחר של יבשים ותשתמשו על מנת ליצור אווירה כללית של התמונה.
היכן משיגים?
חנויות כלי בית (ריקות) ואפילו המקרר שלכם (כשקונים ריבות, למשל).

3. כלי חרס

יש משהו קסום בכלי חרס שהם עבודת יד. במיוחד אם מדובר בכלים צבעוניים. “הדבר האמיתי" יכול לעלות לכם סכום לא קטן. לכן, מספיק לקנות אחד או שני פריטים, לא חייבים סט שלם. אופציה נוספת – חנויות יד שנייה. צייד מוצלח!
היכן משיגים?
חנויות אמנים, חנויות יד שנייה.

4. כלים וינטג'

כאן מדובר נטו בטעם האישי שלכם. כלים משנות 50,60,70 או 80 יכולים להוסיף המון סטייל ולעזור ליצור אווירה מיוחדת. אני אוהבת להסתובב בחנויות יד שנייה בחיפוש אחר ה"פנינים" המיוחדים: צנצנות החסון של שנות ה-60, פורצלן איטלקי או סיני או כוסות מוונציה. איך תמלדו להזהות אותם? זה עניין של ניסיון ועין חדה. קחו בחשבון שאיכם מתכוונים לפתוח חנות לכלים ידשנייה, אלא לצלם אותם, לכן, המחיר אינו תמיד מראה על איכות הכלי עבוכם, אלא צורתו, צבעוניות מיוחדת, הדפס או מרקם.
היכן משיגים?
חנויות יד שנייה, שוק הפשפשים, ירושות.

5. חוטים וסרטים

בדרים מסוג זה משמשים כ"חוט המקשר" תרתי משמע. קשורים סביב זר פרחים, סכו"ם או מסביב לכוס, סרטים וחוטים שונים מיסיפים תחושה אטנתית לתמונה.
היכן משיגים?
חנויות טפירה או יצירה, חנויות גננות.

6. פרחי מאכל

אמנם הבטחתי לדבר כאן על החפצים ה"לא אכילים", כאן הפרחים הם קישוט ולא חלק מהמנה עצמה. פחים בכללי הם דבר פוטוגני. נסו בעצמכן לצלם את אותה תמונה עם או בלי פרח. פרחים וסיפים כתמי צבע מדהימים. כמובן ששימוש בפרחים חייב להיות מוצדק (מנות עם פירות, קינוחים, מנות אקזוטיות וכוד'. פחות מתאים לחמין)
היכן משיגים?
ספקים מיוחדים, גינות פרטיות או עדן החלון שלכם.

7. בדים

מפות, מפיות ומגבות מטבח הם החברים הטובים ביותר של כל סטייליסט מזון. באמצעות מפה אפשר ליצור "קצב", עניין ולהוסיף "מטח" לתמונה. מפיות או מגבות מטבח בעלןת מרקם מרקם מיוחד יעשירו את התמונה ויעזרו לכם לסיים את הקומפוזיציה הצבעונית.

תפוחים אפויים אנטולי מיכאלו פאולין שובל

פאולין שובל- אשת קולינאריה וסטייליסטית מזון. עיתונאית ויועצת תקשורת לשעבר, היום עוסקת פאולין בתחום של סטיילינג מזון ומפתחת מתכונים. לפאולין מדור קבוע במגזין "דרך האוכל". את דרכה בעולם האוכל התחלתי לאחר ההשתתפות בתחרות "מאסטר שף 3", שם זכתה בהכרת הקהל ועד היום מחזיקה בשיא מנות מצטיינות של כל העונות. מקצוע של סטיילינג מזון מאפשר לפאולין לשלב את שתי אהבות חייה -האוכל והתקשורת: מדי יום יוצרת פאולין תוכן איכותי, חדשני ומעניין, מפתחת מתכונים ומשתתפת בפרסומות וסרטוני הדרכה.

אודות המחבר

השארת תגובה