מילת הבימאי: אלי שרם חושף את סודות המקצוע
אלי שרם, בימאי ומפיק סרטי פרסום, מתארח אצלי עם מספר טיפים לכל מי שמתעניין בצילום סרטוני מזון. אלי ואני ביצענו מספר פרויקטים יחד וזה תמיד היה מאתגר עם תוצאות מספקות בהחלט. אם "נדבקדם בחיידק" סרטוני האוכל, הכתבה הזאת היא בטוח בשבילכם...
מה הם הטיפים שאפשר לתת לכל מי שמצלם סרטוני אוכל בבית או שרק חולם על זה?
פאולין: מה הייתה ממליץ למי שרוצה להתחיל לצלם סרטוני אוכל בבית?
אלי: הייתי ממליץ בראש ובראשונה לתכנן את הכל כראוי. זאת אומרת, הצורך הבסיסי הוא להבין איך מתפעלים את כל המכלול ביחד בצורה הכי טובה ומדויקת: הציוד, התאורה, הכלים, המרכיבים המתכון וכו'. מצד אחד זה כיף להעיז ולנסות דברים וסגנונות חדשים – אבל חשוב גם לשמור על קוהרנטיות (המשכיות, היגיון) ודגשים. כלומר, מראש להחליט מה רוצים להבליט ואיך להתעסק נכון עם המוצר או המתכון.
פאולין: האם זה בכלל אפשרי מבחינתך לצלם סרטון איכותי בתנאים ביתיים?
אלי: אכן אפשרי, ויש הרבה דוגמאות לזה. הרבה פעמים, כאשר מדובר במתכון, הלקוחות (חברות יצרניות מזון) לא מחפשים מוצר מסוג "פרסומת", להיפך: הם רוצים את הביתיות, החום והמשפחתיות שיש בסרטונים הביתיים הכי פשוטים. כמובן שצריך ידע בסיסי בצילום ועריכה,אבל שווה לנסות מאשר לא לנסות בכלל.
פאולין: מה הוא סרטון אוכל מוצלחף, לדעתך? איזה מרכיבים חייבים להיות בו?
אלי: סרטון אוכל מוצלח הוא סרטון שכבר מהשוט הראשון גורם לצופה להבין – את זה אני רוצה להכין! בנוסף, חשוב מצד אחד לא להעמיס על הצופה יותר מדי מידע בשלבי ההכנה – אבל גם לא לדלג עליהם בצורה שהצופה ימצא את עצמו אבוד בבית כשהוא מנסה להכין את המתכון. חשוב שיהיו קלוז-אפים מגרים אבל גם שוטים פתוחים לראות את כלי העבודה שמתרחשת במטבח.
נכון, כחלק מסדרת הכתבות שלי על העולם הסטיילינג מזון, אי אפשר שלא לגעת בפאן הוידאו. הרי, רוב עבודות הסטיילינג מתבצעות דווקא בצילומי פרסומות או סרטוני DIY המופקים ע"י חברות יצרניות מזון. סטיילינג לצילומי סטילז וסטיילינג לצילומי וידאו הם שונים זה מזה. אני רוצה להתייחס כאן בכתבה רק לשני אספקטים.
המשכיות: דבר ראשון, צילום וידאו דורש מסטייליסט הבנה עמוקה של התחום, זה כלל המתרחש על הסט, עבודה עם המצלמות וגם פוסט-פרודקשן (עריכה ואפקטים). סטייליסט מחוייב להמשכיות הסרט: פריטים באים והולכים בסדר המצולם, לא יתכן שפריט ישנה מקום או יופיע פתאום באמצע הסרטון. לכן, הסטייליסט עובד בשיתוף פעולה צמודעם הבימאי ומחזיק בראש את התוצאה הספית (מה הצופה אמור לראות בבית). על אחריותו של הסטייליסט מזון לדאוג ששום דבר לא משבש את ה"עלילה".
חשיבה בזוויות שונות: רוב הצילומים תבצעים ע"י שתי או יותר מצלמות. כל אחת מצלמת בזווית שונה ודורשת התייחסות לרקע ולזווית הביצוע. חשוב שהמוצר ייראה מעולה מכל זווית מצולמת או שהפעולה תצולם בצורה ברורה מכל הזויות הנדרשות. בשפה הפשוטה יותר: אסור שהמצלמה "תפספס" משהו מעניין ו"המעניין" הזה חייב להיראות "מיליון דולר". גם זה חלק מאחריותו של הסטייליסט.

כמובן שלא התהפקתי וצירפתי לכם מספר דוגמאות להסרטונים של אלי שרם. צפייה נעימה.
I was pretty pleased tto find this site. I want to to thank you for ones time just for this wonderful read!!
I definiteely liked every bit of itt and I have you
bookmarked to check out new stuff in your blog. http://www.Assetden.net/Community/index.php?topic=345987.0
I got this website from my friend who informed me concerning this web site and now this time
I am browsing this site and reading very informative articles or
reviews here. http://Www.Kapuashulukab.Go.id/berita-1112-kerupuk-basah-membuat-anda-ketagihan-datang-ke-kecamatan–suhaid.html