אירוע גדול עומד בפתח. כמה אוכל צריך להכין? בין אם בחרנו להתמודד עם ההכנה בכוחות עצמנו, באמצעות קייטרינג ביתי או חברת קייטרינג גדולה, תמיד טוב לדעת מה כמות האוכל האמיתית שתוגש באירוע. בבית אנחנו יודעים לבשל לזוג, לשישה או עשרים אורחים. אך כמה אוכל צריך להכין לאירוע של 200 או 500 איש?
מאת פאוליו שובל

למה חשוב לדעת לחשב גודל מנה?

משום שכמות האוכל תשפיע על עלות האירוע. סוג האירוע קובע בחירת המנות: לבראנץ' נבחר מנות של ארוחת בוקר: פנקייק, פרנץ'-טוסט, חביתות, פשטידות, עוגות יבשות ומזנון לחמים עשיר. לארוחת ערב נגיש מנות בשריות וסלטים. לקחתי לדוגמה אירוע של 50 איש ואלה הכמויות שנצטרך:
1. לאירוע בראנץ': נחשב כ-3,5 ק"ג פנקייק לכל 50 מוזמנים. נוסיף לזה כ-4 לחמים לפרנץ' טוסט. ביסקוויטים, עוגיות, מאפים ובייגל – 2 לכל אורח. גם ביצים לחביתות – 2 לכל אדם. 2,5 ק"ג גבינות קשות, 4,5 ק"ג גבינות טריות וממרחים, 4 לחמים גדולים וחצי קילו חמאה.
2. משקאות: 250 מ"ל שתייה לכל אורח, זה כולל משקאות קלים, מיצים, תה וקפה. בפועל, זה אומר: 5 ליטר קפה ל-50 מוזמנים. תוסיפו 5 ליטר חלב וחצי קילו סוכר.
3. ארוחת ערב בסגנון איטלקי: 4-5 חבילות פסטה במשקל 3 ק"ג כל אחת, 6 ליטר רוטב ו4,5 ק"ג המבורגר להכנת קציצות. תוסיפו 18 ק"ג סלטים מעורבבים. את הבשר נחשב לפי 6 ק"ג ל-50 מוזמנים, אותו דבר לגבי עופות ודגים.
4. להגשת סלטים ומנות קרות: 7 ק"ג ל-50 מוזמנים. אם סלט "קיסר" מוגש כמנה עצמאית, נצטרך כ-9 ק"ג, לעומת כתוספת – 4,5 ק"ג יספיקו. שלל הירקות מחשבים לפי 8-10 ק"ג של תפוח אדמה, בתוספת כוללת 4,5 ק"ג בטטות, שעועית ירוקה, תירס ותרד. לתוספת אורז נצטרך עוד 5 ק"ג אורז לא מבושל. שוב, כל הכמויות הן ל-50 מוזמנים. אם מדובר באירוע של 25 איש, מחלקים את הכל לשתיים, אם באירוע של 100 – מכפילים.
5. רטבים: מיונז – 1 ק"ג, 250 גרם חרדל, 1,5 ק"ג קטשופ (אם האירוע כולל הרבה ילדים, אפשר להכפיל את כמות הקטשופ), חצי ליטר רוטב וינגרט לסלט, 800 גרם של חמוצים, רוטב צ'ימיצ'ורי או סלסה.
6. הגענו לקינוח: ל-50 מוזמנים נצטרך 2 עוגות מוס גדולות. כעיקרון, זה יספיק. אם אתם אוהבים פאיים, תגישו 7-8 יחידות בטעמים שונים. פטיפורים – מחשבים 2 לכל אדם, כולל מקרונים, טרטליטים שונים וטראפלס. אם אתם מגישים סורבה או גלידה – קחו בחשבון כ-6 ק"ג בטעמים שונים.

פוחדים שלא יהיה מספיק אוכל? גם אם הגנים  הפולניים יושבים  עמוק בתוך הדם, חייבים לדעת לשלוט עליהם ולהיצמד לסטטיסטיקה היבשה: מדי יום טונות של אוכל נרזקים בשל "פולניות יתר" והרווח הולך ליצרנים וחברות קייטרינג. תהיו חכמים  הפעם וחישבו נכון  את כמות האוכל שאתם באמת צריכים. 

רוצים לדעת איזה מנות עיקריות הכי חמות עכשיו? כנסו…

לביבות קטן

אודות המחבר

השארת תגובה