מאת פאולין שובל

אירוע טבעוני:  מי הזמין סטייק טופו או כל מה שרציתם תמיד לדעת והתביישתם לשאול

זה כבר לא טרנד חולף, זו מגפה אמיתית: אירוע טבעוני נכנס לאופנה, עד כדי כך שעיתון "פורבס" הכניס אירועים טבעונים לאחד הטרנדים המובילים בתחום המזון. גם אצל כוכבי הוליווד, הפך למקובל לפנק את האורחים בסטייק טופו. נטלי פורטמן, אן הטוואי, פול מקרטני וצ'לסי קלינטון – כמה שמות נוצצים שלא חסכו בירקות וקטניות בארוחות חתונה שלהם. אפילו ביונסה וג'יי-זי הלכו אחריהם. באמת, מי צריך בשר, כשאתה מוזמן לחתונה של נטלי פורטמן?! לא רק טבעוני, גם אירועים צמחונים וללא גלוטן הפכו ל-MUST HAVE ו-COMME IL FAUT עד כדי כך שכל קייטרינג שמכבד את עצמו מציע מגוון תפריטים נטולי בשר ומוצריו… בחו"ל. בארץ, התמונה עדיין שונה לחלוטין, האורחים עדיין מצפים לראות סטייק אמיתי, למרות שרוב חברות הקייטרינג מגלים הבנה ומשתפים פעולה ומגישים תחליפים צמחוניים וטבעונים, בבקשה מיוחדת. אך העולם לא עומד במקום: יותר ויותר אנשים בוחרים לוותר על בשר, לכן, גודלת גם כמות האירועים שלא מגישים בהם מן החי.

אז, אך באמת מארגנים אירוע שכולו מן הצומח?


טיפ ראשון: תבחרו חברת קייטרינג נכונה.


תבקשו לראות תפריטים טבעונים ותוודאו החברה מבינה את רצונכם ואת המטבח הטבעוני שלא מסתכם בסלט גזר וסלט קיסר שפשוט הורידו ממנו עוף. חלק ממוצרים שיכולים להיראות כנטולי מוצרים מן החי, לדוגמה, פסטה, יכולים להכיל ביצים. עוגות מוס יכולות להכיל ג'לטין דגים לכן, תבחרו חברת קייטרינג שיש לה ניסיון בהכנת אירועים טבעונים, אחרת, האירוע שלכם בסכנה רצינית. אל תתביישו לבקש עזרה משף מקצועי או משף הקייטריג לחפש אלטרנטיבות וליצור מנות מעניינות. שף אמיתי לא יתבייש לומר אם הוא לא מתמחה במטבח טבעוני. אתם לא חייבים להיות שפן הניסיונות שלו.

טיפ שני: אל תשכחו אורך חיים טבעוני לא מסתכם באוכל.


זה הרבה מעבר לא לאכול מן החי וזה אומר להימנע מדברים הבאים: שמלות משי (יש הרבה אלטרנטיבות, אפילו זולות יותר), נעלי עור, אלבום תמונות בעטיפת עור, השכרת בעלי חיים (סוסים לכרכרה או יונים), איפור שלא עבר ניסוי על בעלי חיים…

טיפ שלישי: תשתפו את האורחים בערכים שחשובים לכם


לאדם שאינו טבעוני, אירוע ללא בשר יכול להיות הפתעה לא נעימה לא פחות, מאשר לטבעוני לראות סטייק בצלחת שלו. קחו זמן להסביר לסובבים למה חשוב לכם לקיים אירוע טבעוני. תבקשו מהם להיות סובלניים ולתת כבוד לעקרונות שלכם, ביום הכי חשוב בחייכם. אני בטוחה שכל מי שאוהב אתכם באמת, יבין ויכבד.

רוצי לדעת עוד על איך לארגן אירוע מוצלח?

אודות המחבר

השארת תגובה