טטאקי סלמון: מנת גורמה בפחות מרבע שעה

אם נצטרך להצביע על הבעיה הכואבת ביותר בחיינו היומיומיים, רובנו נתלונן על חוסר זמן. בדיוק כמו שאר משאבי הטבע הזמן שלנו הולך ומהלם. האדם המודרני מרגיש בחוסרו באופן כרוני ואין לו זמן  לשום דבר: לבלות, לשבת בנחת בבית הקפה, לטייל בטבע, לשחק עם ילדיו ואפילו… אין זמן לאכול! לו לא הפסט-פוד שמחזיק אותו בחיים (איכשהו) הוא היה נכחד כמו ברונטוזאור. למזלו,  האדם  המודרני  יכול  להתקיים ממאכלים עתירי שומני טראנס, כגון המבורגר מרשתות המזון המהיר או שווארמה מפינת הרחוב. להבדיל מדורות הקודמים לו, הוא אינו מתיישב ליד שולחן המכוסה מפה, אלא שואב את אבות המזון ישירות במכוניתו, בדרך מנקודה א' לנקודה ב' ובאיחור של חצי שעה, לפחות. אם זיהיתם בתיאור זה אחד ממכרים או קרובי משפחה, דעו לכם שלא הכל עבוד.  יש עוד צ'אנס להציל  את "הזן הלחוץ בזמן" מהשמנת יתר, מחלות לב ומסוכרת, מחלות אליהן  הוא נחשף בגלל שיטת תזונתו הלקויה. כל מה שעליכם לעשות, זה ללכוד את המסכן ולהכין לו אוכל טעים, נכון ומגוון. בגלל שכותבת השורות אינה חייה ב"לה-לה-לנד" ומבינה שלכל דקה יש משמעות, הכנתי עבורכם מתכונים הכי זריזים שאפשר. 15 דקות במטבח בלבד! בתקווה שתוכלו לבלות יותר זמן  סביב השולחן המשפחתי…

מתכון טטאקי סלמון ואגס יפני על מצע צ'יפס אורז 

אופן ההכנה:

מכינים את הצ'יפס אורז:
מחממים שמן לטיגון. כשחם, מטגנים את דפי האורז במשך כ-30-40 שניות עד שמתנפחים והופכים לצ'יפס פריך. מוציאים מהשמן ומניחים על נייר סופג. שומרים בצד.
מכינים את הטטאקי:
מחממים מחבת על אש גבוהה, מוסיפים כפית שמן. מניחים את הסלמון ו"סוגרים" מכל הצדדים. הסלמון חייב להישאר נא מבפנים. מעבירים מיד לתוך השומשום ומגלגלים על מנת לצפות בכל הצדדים. מניחים על גבי קרש חיתוך וחותכים לקוביות בגודל ביס. שומרים בצד.
מטגנים את הפרי:
חותכים את האגס לפלחים בעובי 1 ס"מ. באותה מחבת, שמים את פלחי האגס ומטגנים עד להזהבה קלה. "פותחים" עם כף חומץ אורז. מטגנים עד שהנוזלים מתאדים (כ-2 דקות). מורידים מהאש.
הרכבת המנה:
בצלחת מניחים את צ'יפס האורז. מסדרים את קוביות הדג וחתיכות הפרי המטוגנות מעל הצ'יפס. מקשטים עם כמה עלי כוסברה. מגישים עם רוטב סויה בצד.

 

מרכיבים עבור 4 מנות:

4 דפי אורז
כ-200 גרם סלמון
1 כפית שמן
100 גרם שומשום שחור (או קלוי)
1 אגס יפני (או נקטרינה בעונה)
1 כפית חומץ אורז
שמן לטיגון
מלח לפי הטעם
להגשה: רוטב סויה
3-4 גבעולי כוסברה

גם לכם יש רעיונות למנות מהירות? כתבו לי בתגובות וספרו איך יצא לכם המנה. 

בואו לבקר בדף האינסטגם שלי.

עוד מתכון? אולי אחד מאלה יעניין אותך…

סלמון מאודה על מצע קוסקוס

סלמון מאודה על מצע קוסקוס

פילה סלמון מאודה על מצע קוסקוס וירקות לפני אחרי תאור המנה אנרגיה : 534

מרק כדורי בשר

מרק כדורי בשר

מרק מקסיקני עם כדורי בשר – ׁalbóndigasׂ מסיבה שאינה ברורה לי, במהלך הטיול במקסיקו

פסטה ברוטב שמנת פטריות

פסטה ברוטב שמנת פטריות

איך מבשלים פסטה? כעיקרון,  עליך להיצמד להוראות היצרן.  במידה וזה לא אפשרי או לא

נעים להכיר!

שמי פאולין שובל, אני - סטייליסטית מזון. את דרכי בעולם הקולינרי התחלתי בתחרות בישול "מאסטר שף 3", שם זכיתי בהכרת הקהל ועד היום אני מחזיקה בשיא מנות מצטיינות של כל העונות. מאז שעברתי את החוויה המיוחדת הזו, אני עוסקת בסטיילינג מזון עבור לקוחות בכירים במשק, מפתחת מתכונים ומוצרים לתעשייה. בין השאר, אני יוצרת תוכן שיווקי ברמה גבוהה כגון: כתבות בעיתונות, פרסומות, סרטוני תדמית וספרים. לאחרונה, יצא לאור הספר הבישול הראשון שלי "קלין איטינג - לאורח חיים בריא ומאוזן לכל המשפחה". אני מקווה שתהינו מהמתכון שלי. כתבו לי איך יצא המתכון ובואו לבקר בדף האינסטגרם שלי.כך נוכל לשמור על הקרש ולהתעדכן לגבי מתכונים וחוויות קולינריות חדשות!

אודות המחבר

השארת תגובה